:
لاغر مي‌كند، احتمال ابتلا به سرطان و بيماري‌هاي قلبي را كاهش مي‌دهد، افسردگي را از بين مي‌برد، قدرت حافظه را افزايش مي‌دهد و از همه مهم‌تركوچكترين هزينه‌اي هم براي ما ندارد. اين نكات خواص يك درمان طبيعي‌است به اسم پياده‌روي.
پس به چه دليل اين روزها كمتر پياده‌روي مي‌كنيم و خود را درگير مشكلات سيستم حمل و نقل شهرهاي بزرگ كرده‌ايم؟ اگر علاقمند به سلامت خود هستيد بد نيست چند نكته در مورد پياده‌روي بخوانيد.

1) اگر در شهرهاي بزرگ زندگي مي‌كنيد به جاي استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي مانند مترو، اتوبوس و تاكسي، پياده‌روي كنيد چون شلوغ و پر تراكم بودن اين وسايل حمل و نقل موجب بالا رفتن فشار خون شما مي‌شود.

2)احتمال بروز جنون در مرداني كه بيش از 3 كيلومتر در روز پياده‌روي مي‌كنند 50 درصد كمتر از افرادي است كه كمتر از 600 متر در روز پياده‌روي مي‌كنند.

3) پياده‌روي باعث از بين رفتن بي‌خوابي و افسردگي مي‌شود. روانشناسان مي‌گويند پياده‌روي كارايي مغز را بيشتر مي‌كند. به عبارتي سرعت در يادگيري و بيادآوردن خاطرات و وقايع يكي از نتايج پياده‌روي است.

4) متاسفانه مردم نسبت به 25 سال قبل 25 درصد كمتر پياده‌روي مي‌كنند.

5) آيا مي‌دانيد كه تبليغ براي خريد و استفاده بيشتر از خودروهاي شخص باعث مي‌شود تا انگيزه مردم براي پياده‌روي كاهش يابد.

6) متخصصان، فوايد پياده‌روي را به اين شرح اعلام مي‌كنند: كاهش احتمال ابتلا به بيماري و حمله قلبي، كاهش فشار خون و كلسترول، افزايش تراكم استخوانها و جلوگيري از پوكي استخوان، كاهش احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ و ديابت، كاهش چربي‌هاي بدن و كنترل وزن، كاهش دردهاي استخواني و افزايش انعطاف بدن.

7) افرادي كه از چاقي مفرط رنج مي‌برند در صورت مصرف روزانه روغن ماهي و پياده‌روي به مدت 45 دقيقه(سه بار در هفته) در يك مقطع زماني سه ماهه دو كيلو وزن كم خواهند كرد.

8) اگر واقعا در وزن كم كردن جدي هستيد بايد 60 دقيقه در روز با سرعت 5/6 كيلومتر در ساعت پياده‌روي كنيد.

9) يك مورخ بسيار برجسته در سال 1913 نوشت: من دو پزشك دارم، يكي پاي راستم و ديگر پاي چپم

10) تحقيقات نشان مي‌دهد دانش‌آموزاني كه فاصله خانه تا مدرسه با پاي پياده طي مي‌كنند در مقايسه با دانش‌آموزاني كه والدينشان با خودرو آنها را به مدرسه مي‌رسانند درسها را بهتر فرا مي‌گيرند.




منبع:همشهري

يزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا